Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012

"Νερομπαλόνια!"

Ένας πρωτότυπος και πολύ διασκεδαστικός τρόπος να επιμείνουμε στη διδασκαλία «δύσκολων» γραμμάτων για το παιδί που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες ή/και υπερκινητικότητα ή/και διάσπαση προσοχής είναι τα «Νερομπαλόνια»! 

Καλούμε το παιδί να γράψει τα γράμματα που θέλουμε να επεξεργαστούμε σε ασφαλή εξωτερικό χώρο (π.χ. αυλή ή στενό δρομάκι χωρίς αυτοκίνητα). 

Ιδανικός χώρος για το παιχνίδι μας!
Στη συνέχεια το ενθαρρύνουμε να αναγνωρίσει (κατά προτίμηση φωναχτά!) το κάθε γράμμα ως φωνούλα, ενώ αμέσως μετά φωνάζουμε εμείς κάθε φωνούλα μπερδεμένα. Το παιδί, σε κάθε φωνούλα που λέει ο ενήλικας, παίρνει κι από ένα μικρό μπαλόνι γεμισμένο με νερό (νερομπάλονο) και το «σκάει» στο αντίστοιχο γράμμα. 


Λόγω της "παιχνιδιάρικης" φύσης της δραστηριότητας, προσωπικά δε χρησιμοποιώ ενισχυτές για το τέλος, ωστόσο αν χρειαστεί μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια μικρή επιβράβευση.

Η δραστηριότητα αυτή, που βοηθά μεταξύ άλλων την οπτική διάκριση, την εκμάθηση γραμμάτων και την αδρή κινητικότητα, ενδείκνυται κυρίως για τις ζεστές ανοιξιάτικες ή καλοκαιρινές ημέρες. 

Η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί: αντί για τη χρήση μεμονωμένων γραμμάτων μπορούμε να επικεντρωθούμε στα δίψηφα φωνήεντα (αυ,ευ,κλπ) ή τα δίψηφα σύμφωνα (μπ, ντ, κγ, τσ, κλπ.), τα οποία πολύ συχνά είναι δυσδιάκριτα για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Προτείνεται για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών. 
Η διάρκεια δε θα πρέπει να υπερβαίνει το ενδιαφέρον του παιδιού. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: