Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Το Κουτσό των Γραμμάτων


Στα πλαίσια της διδασκαλίας των γραμμάτων ή της επεξεργασίας των "δύσκολων" γραμμάτων/συλλαβών/συμπλεγμάτων, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το "Κουτσό των Γραμμάτων", μία πρωτότυπη δραστηριότητα για παιδιά με ή χωρίς αναπηρία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο νηπιαγωγείο ή στο δημοτικό σχολείο, από νηπιαγωγούς, δασκάλους, ακόμη και γονείς.


Βρίσκουμε έναν χώρο (εξωτερικό, στο δρόμο ή στην αυλή), τόσο μεγάλο όσο χρειάζεται ένα παιδί για να κινηθεί / πηδήξει. Ζωγραφίζουμε με κιμωλία μερικά κουτιά σε διάταξη «κουτσό» και μετά γράφουμε από ένα γράμμα σε κάθε κουτί – κατά προτίμηση με χρωματιστές κιμωλίες. Ενημερώνουμε το παιδί ότι θα ξεκινήσουμε να λέμε (ο ενήλικας) ένα – ένα τα γράμματα ως «φωνούλες» (δηλαδή «α» κι όχι «άλφα», «σ» κι όχι «σίγμα», κ.ο.κ.). 
Το παιδί κάθε φορά θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον ήχο που ακούει, πηδώντας στο σωστό τετράγωνο. Αφού τελειώσουμε με όλα τα γράμματα, επιβραβεύουμε το παιδί. 

Εκτός από την οπτική διάκριση, η συγκεκριμένη δραστηριότητα - όπως αναφέρθηκε πιο πάνω - βοηθά στην διδασκαλία ή/και αξιολόγηση «δύσκολων» γραμμάτων με βιωματικό τρόπο, καθώς και την αδρή κινητικότητα.


Μπορούμε να φτιάξουμε "ομάδες γραμμάτων" που επεξεργαζόμαστε τη δεδομένη χρονική περίοδο, προκειμένου να τις χρησιμοποιούμε στη δραστηριότητα αυτή. Η διάρκεια της δραστηριότητας καλό είναι να μην υπερβαίνει τη διάρκεια του ενδιαφέροντος του παιδιού.

2 σχόλια:

Φωτεινή Κανάκη είπε...

Μπράβο Ιωάννα μου για τις ωραίες ιδέες που γράφεις στο ιστολόγιο εδώ.Να ξέρεις σε παρακολουθώ με χαρά!!

φιλάκια.

Φωτεινή

Ιωάννα Τσούκα είπε...

Φωτεινή μου σ'ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου και τα ευγενικά σου λόγια! Χαίρομαι που σου αρέσουν οι ιδέες! Να είσαι καλά :)))