Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012

"Οδύσσεια - Η πολυμήχανη ιστορία" της Μ. Αγγελίδου


Τα Κέντρα Πολιτισμού - Βιβλιοπωλεία "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" παρουσιάζουν:

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση για τα παιδιά
Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012



Η γνωστή συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας Μαρία Αγγελίδου παρουσιάζει το βιβλίο της "Οδύσσεια - Η πολυμήχανη ιστορία"

Το έργο είναι κατάλληλο για παιδιά 4 ετών και άνω.

Ώρα έναρξης: 12.00
Είσοδος ελεύθερη

Διεύθυνση: Αστυδάμαντος 11, Παγκράτι


Κυριακή, 2 Δεκεμβρίου 2012

3 Δεκέμβρη: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το έτος 1992, καθώς εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑΜΕΑ, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, τους οργανισμούς και τις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία. Δείτε εδώ και το φετινό μήνυμα του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ, καθώς και άλλες πληροφορίες, δράσεις και εκδηλώσεις σε παγκόσμια κλίμακα.


Το "Καλειδοσκόπιο" προτείνει ιστοσελίδες, blogs, ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, animations, μουσικές, βιβλία και δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση ως προς τα θέματα της αναπηρίας, της διαφορετικότητας, της αποδοχής και της παραδοχής ότι πράγματι, όλοι μπορεί να είμαστε διαφορετικοί, αλλά ταυτόχρονα απόλυτα ίσοι. Οι παρακάτω προτάσεις μπορούν να αξιοποιηθούν από όποιον ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα, αλλά και από όσους εργάζονται στο χώρο της ειδικής αγωγής και επιθυμούν να ενημερώσουν, να αφυπνίσουν και να ευαισθητοποιήσουν άλλους, συναδέλφους ή μη, ή ακόμη να χρησιμοποιηθούν και στη γενική εκπαίδευση, στα πλαίσια μιας διδασκαλίας για την αποδοχή του διαφορετικού, με αφορμή τη συγκεκριμένη ημέρα.


Ιστοσελίδες - Blogs

Αρχικά, σας παραθέτω τρεις από τις μεγαλύτερες και γνωστότερες ελληνικές ιστοσελίδες για την αναπηρία και την ειδική αγωγή γενικότερα.


Μερικά από τα πολλά και ενδιαφέροντα ελληνικά blogs είναι: 

Ακόμη, υπάρχει η επίσημη ιστοσελίδα των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, το satea.gr, καθώς και η σελίδα του Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, pi-schools.gr.


Ταινίες

Κάποιες από τις πιο γνωστές ταινίες παγκοσμίως είναι και οι εξής:

α). Μεγάλου μήκους


-Forrest Gump (1994), Σκηνοθεσία: Robert Zemeckis

-I Am Sam (1998), Σκηνοθεσία: Jessie Nelson

-Rainman (1988), Σκηνοθεσία: Barry Levinson

-The Boy who could fly (1986), Σκηνοθεσία: Nick Castle

-My Left Foot (1989), Σκηνοθεσία: Jim Sherida

-Η θάλασσα μέσα μου (Mar adentro) (2004), Σκηνοθεσία: Alejandro Amenabar

-Ζωή σαν τριαντάφυλλο (2010), Σκηνοθεσία: Mick Jackson






β). Μικρού μήκους - video

Υπάρχουν, επίσης, και κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες μικρού μήκους, όπως:















Μουσική





Βιβλία

Είναι γεγονός πως οι τίτλοι των βιβλίων που έχουν γραφτεί ή/και μεταφραστεί και που αφορούν στην αναπηρία, τη διαφορετικότητα και την αποδοχή έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Αμέσως παρακάτω παρατίθενται κάποια από αυτά:

Μαρκ Χάντον, Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα, εκδ. Ψυχογιός (αυτισμός-Asperger)



Κολλάτος Δημήτρης, Αυτό το παιδί είναι μόνο του, εκδ. Αλέξανδρος (αυτισμός)



Σταματοπούλου Ιωάννα, Η μάγισσα Αμπουλίνα, εκδ. Κέδρος

(κινητικά προβλήματα)





Mερκούριος Αυτζής, Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου, εκδ. Ελληνικά Γράμματα (σύνδρομο Down)



Πουλάκης Πέτρος, Ο Αυτός, εκδ. Κάστωρ (Αυτισμός)



Σταματοπούλου Ιωάννα, Η λευκή Μόλι, εκδ. Κέδρος
(προβλήματα ακοής)



Ψαραύτη Λίτσα, Ο Θωμάς, εκδ. Άγκυρα
(Νοητική καθυστέρηση)



Grass Gayle, Πιάσε το αστέρι που πέφτει, εκδ. Λιβάνης
(ψυχική διαταραχή)

Σταματοπούλου Ιωάννα, Μία μαγική νύχτα, εκδ. Κέδρος
(προβλήματα όρασης)



Gray Carol, Έκτη Αίσθηση ΙΙ, εκδ. Future Horizons Inc. (αυτισμός)

Πλησή Παναγιώτα, Δεν είμαι τέρας, σου λέω!, εκδ. Κέδρος





Δραστηριότητες

Ένας από τους πιο διαδεδομένους τρόπους για την κατανόηση και την αποδοχή της αναπηρίας είναι και ο βιωματικός. Μέσω της βιωματικής προσέγγισης, γίνεται ευκολότερα κατανοητή η φύση, η πραγματικότητα αλλά και οι δυσκολίες που πιθανόν προκύπτουν από την αναπηρία - ή καλύτερα, από την αποτυχία της πολιτείας και της κοινωνίας να τη διαχειριστούν.

Μερικά ενδιαφέροντα παραδείγματα βιωματικών δραστηριοτήτων είναι και οι εξής: 

  • "Περνώ τις χάντρες στο σχοινί με μεγάλα γάντια"
  • "Ακολουθώ οδηγίες (π.χ. στρώσιμο τραπεζιού) που μου δίνονται σε άγνωστή μου γλώσσα"
  • "Γράφω με μολύβι σε σελίδα τετραδίου, φορώντας γυαλιά εργασίας αλειμμένα με βαζελίνη ή γρατσουνισμένα με γυαλόχαρτο"
  • "Κάνω σχοινάκι με μαλλί πλεξίματος"
  • "Κάνω φυλλάδια εργασίας σε καθορισμένο χρόνο, φορώντας ακουστικά με δυνατούς, ενοχλητικούς θορύβους"

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες αφορούν στην κατανόηση των δυσκολιών ως προς τη λεπτή κινητικότητα, την οπτική, ακουστική και απτική (αισθητηριακή) αντίληψη,κλπ. και έχουν ανασυρθεί από την εργασία της C. Faherty, "Understanding Friends", συγγραφέα του γνωστού βιβλίου "Τι σημαίνει για μένα", 2003, εκδ. Ελληνικά Γράμματα.




Σημείωση: Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν παρά μια αφορμή για περαιτέρω σκέψη και προσωπική αναζήτηση.