Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος της παράλληλης στήριξης

Μετά την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 71 για παραβίαση της νομοθεσίας στις τοποθετήσεις για την Παράλληλη Στήριξη, σήμερα 26 Σεπτεμβρίου 2011 με ηλεκτρονικό μήνυμα που έστειλε το πρωί ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανέστειλε τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το ακριβές περιεχόμενο του μηνύματος έχει ως εξής:

Ανακοινοποίηση στο ορθό

Σας ενημερώνουμε ότι λόγω σφάλματος στο ηλεκτρονικό σύστημα προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη προέκυψαν ανακολουθίες ως προς τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου παρακαλούμε να μη προβείτε στις τοποθετήσεις με πράξεις ανάληψης των εν λόγω εκπαιδευτικών. Θα ακολουθήσει εντός της ημέρας ανακοίνωση των τοποθετήσεων εκ νέου. Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε άμεσα τους προσληφθέντες για τη μη προσέλευσή τους.

Ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής

Γεώργιος Αλεβίζος

Ως σφάλμα στο ηλεκτρονικό σύστημα προσπαθεί το Υπουργείο Παιδείας να δικαιολογήσει τις αλχημείες των προσλήψεων μέσω του ΕΣΠΑ για την Παράλληλη Στήριξη, αφού πλέον η Παράλληλη Στήριξη παύει να είναι υποχρέωση του κράτους και παραδίδεται σε συγκυριακά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα «επιμόρφωσης».

Στα τέλη Σεπτεμβρίου εκατοντάδες παιδιά και οι γονείς τους περιμένουν εκπαιδευτικούς και η ταλαιπωρία παρατείνεται. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο εκατοντάδες εκπαιδευτικοί προκειμένου να αναλάβουν υπηρεσία ταξίδεψαν σε όλη την Ελλάδα, με όλο το οικονομικό κόστος μετακίνησης και διαμονής για να βρεθούν σήμερα αντιμέτωποι με αυτό το «σφάλμα». Είναι απορίας άξιο πώς οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μπορούσαν να ενημερώσουν τους προσληφθέντες για τη μη προσέλευσή τους και μάλιστα άμεσα!

Πώς αντιμετώπισε το Υπουργείο Παιδείας αυτό το «σφάλμα»; Μετά το μεσημέρι με μία ασαφή ανακοίνωση για «τοποθετήσεις οκτώ εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής σε εναπομείναντα κενά Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας», οι 144 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής έγιναν 136. Τους υπόλοιπους τους έστειλαν στο σπίτι τους αδιαφορώντας για το κόστος αυτού του σφάλματος: «το πρωί νόμιζες πως είχες δουλειά, λυπούμαστε κάναμε λάθος».

Και τι θα απογίνουν άραγε αυτά τα παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη και σήμερα είναι χωρίς δάσκαλο, αφού οι θέσεις αυτές δεν καλύφθηκαν, και μάλιστα στις περιοχές που εντοπίστηκε το «σφάλμα»;

Η πλήρης και άνευ όρων παράδοση της Παράλληλης Στήριξης στο ΕΣΠΑ δεν αφήνει περιθώρια για την ουσιαστική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής της χώρας προς όφελος των παιδιών. Αντίθετα αφήνει περιθώρια για διάφορες ενέργειες που δικαιολογούνται ως «σφάλματα». Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά: παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη χωρίς εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής άνεργοι και εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής να ταλαιπωρούνται. Δυστυχώς η Παράλληλη Στήριξη αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πεδίο πειραματισμών, σκοπιμοτήτων και προχειρότητας.

Εμείς από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι συνεχίζουμε να διεκδικούμε σταθερότητα, συνέπεια και ποιότητα εκπαίδευσης για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής από τον τακτικό προϋπολογισμό και όχι από τα επισφαλή και ευέλικτα προγράμματα του ΕΣΠΑ που πλασάρονται ως «επιμόρφωση». Πέρυσι η «επιμόρφωση» δεν έγινε και φέτος τα ΚΕΔΔΥ, ο φορέας επιμόρφωσης καταργείται!

Καλούμε τους Συλλόγους, Φορείς και Γονείς Κωφών παιδιών και γενικότερα παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία που δικαιούνται παράλληλη στήριξη να παρέμβουν άμεσα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.

Απαιτούμε το Υπουργείο Παιδείας να δώσει σαφείς εξηγήσεις σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, γονείς, παιδιά, και εκπαιδευτικούς και όχι να κουκουλώσει το θέμα με μια «ανακοινοποίηση στο ορθό». Και μία συγνώμη δε θα έβλαπτε.

(αναδημοσίευση από το satea.gr)

Η Αποδόμηση της Παράλληλης Στήριξης – Υπεύθυνος Έργου: Υπουργείο Παιδείας

Το ποτήρι ξεχείλισε. Η ανακοίνωση του Υπουργείου στις 23/09 για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην παράλληλη στήριξη μέσω του ΕΣΠΑ καταπατά βίαια κάθε δικαίωμα των μαθητών για ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση και καταργεί παράνομα τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Μετά τις καταργήσεις σχολείων, τους μαθητές χωρίς βιβλία, την έναρξη της σχολικής χρονιάς για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία χωρίς δάσκαλο και νηπιαγωγό, τις περικοπές στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, τη μετάθεση ενεργών δασκάλων σε θέσεις «εφεδρείας» και την ανακοίνωση κατάργησης των ΚΕΔΔΥ, προωθείται ευθαρσώς και παρανόμως ο υποβιβασμός της παράλληλης στήριξης.

Οι περικοπές στην παιδεία όχι μόνο δεν εξορθολογίζουν, αλλά στην ουσία υποτιμούν την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης καταστρατηγώντας θεμελιώδη δικαιώματα ισότητας και προσβασιμότητας. Η αποδόμηση της ειδικής αγωγής καλά κρατεί.

Συγκεκριμένα, από τους πίνακες προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη μέσω ΕΣΠΑ διαπιστώνονται οι εξής παρανομίες:

- Χωρίς να έχει εξαντληθεί ο πίνακας των δασκάλων ειδικής αγωγής προσλαμβάνονται δάσκαλοι από τον πίνακα της γενικής αγωγής χωρίς κανένα απολύτως τυπικό προσόν και κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας (N.3699/2008, N.3966/2011). Τι απέγιναν οι ισχυρισμοί της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής δια στόματος του κ. Αλεβίζου ότι «οι συνάδελφοι της γενικής αγωγής δεν είναι ειδικοί παιδαγωγοί» και ότι «προσλαμβάνονται εν ελλείψει εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής»; Τι απέγιναν οι ισχυρισμοί τους ότι δεν μπορούν να αφήσουν τα παιδιά στον αέρα; ( δείτε σχετικό βίντεο εδώ)

Τελικά όλα ήταν ασύστολα ψεύδη και μικροπολιτικοί ελιγμοί στις πλάτες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το Υπουργείο λειτουργεί αυθαίρετα κάνοντας διακρίσεις ανάμεσα στους μαθητές χωρίζοντάς τους σε δύο κατηγορίες: σε εκείνους που τους αναγνωρίζεται το συνταγματικό δικαίωμα στην εκπαίδευση από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και σε εκείνους που το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα αφαιρείται. Ποια είναι η απάντηση του Υπουργείου σήμερα στους γονείς των μαθητών αυτών;

Όσοι εργάζονται στο χώρο της ειδικής αγωγής γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει χρόνος για πειράματα. Υπάρχει μια κρίσιμη ηλικία ανάπτυξης δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια της οποίας η εκπαιδευτική παρέμβαση οφείλει να είναι σταθερή, δομημένη και να εφαρμόζεται από εξειδικευμένο προσωπικό. Τόσα χρόνια το Υπουργείο καταργεί το δικαίωμα στη σταθερότητα αναδιατάσσοντας διαρκώς τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής μέσω της ομηρίας τους στο καθεστώς του αναπληρωτή. Και τώρα τι; Καταργεί ευθαρσώς και το δικαίωμα σε εξειδικευμένο προσωπικό εγκαταλείποντας το μότο «δεν επαρκούν οι δάσκαλοι της ειδικής αγωγής» και υιοθετώντας το μότο «δε χρειάζονται δάσκαλοι ειδικής αγωγής». Επιπλέον, φέτος μειώνει δραστικά τον αριθμό των παρεχόμενων παράλληλων στηρίξεων, όχι μόνο εξαιτίας της πολιτικής μείωσης των προσλήψεων, αλλά κι εξαιτίας της εφαρμογής του θεσμού από επισφαλή ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ.

- Η μη εξάντληση του πίνακα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και η αυθαίρετη πρόσληψη δασκάλων γενικής αγωγής συνιστά πρωτοφανή και παράνομη ακύρωση του βασικού τίτλου σπουδών στην ειδική αγωγή και προμήνυμα για την κατάργηση κάθε κλάδου εκπαίδευσης και των πινάκων αναπληρωτών. Παράλληλα φανερώνει ξεκάθαρα τις πολιτικές σκοπιμότητες του Υπουργείου. Να αφανίσει την παράλληλη στήριξη με τη λήξη του προγράμματος ΕΣΠΑ και να υιοθετήσει ένα οικονομικά φτηνό μοντέλο ένταξης με έναν «επιμορφωμένο» εκπαιδευτικό της γενικής, εγκαταλείποντας το μαθητή χωρίς στήριξη μέσα στην τάξη. Να χρησιμοποιήσει την ειδική αγωγή ως βαλβίδα αποσυμπίεσης για τις στρατιές ανέργων εκπαιδευτικών γενικής αγωγής που η πολιτική του Υπουργείου δημιούργησε. Να καλλιεργήσει κλίμα συντεχνιακών λογικών κατακερματίζοντας το χώρο της ειδικής αγωγής.

- Τέλος, με πλήρη αδιαφάνεια κι αναξιοκρατία παραβιάστηκε η σειρά κατάταξης και τοποθέτησης των δασκάλων ειδικής αγωγής και προηγήθηκαν παράνομα, επιλεκτικά και μεροληπτικά δάσκαλοι της γενικής αγωγής, οι οποίοι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία έπονται στην τοποθέτηση. Συνάδελφοι της ειδικής αγωγής, ενώ βάσει της σειράς κατάταξής τους είχαν τη δυνατότητα να προσληφθούν στις πρώτες περιοχές της προτίμησής τους, παρακάμφθηκαν λόγω της τοποθέτησης σε αυτές εκπαιδευτικών γενικής αγωγής. Με την παράνομη αυτή διαδικασία έμειναν άνεργοι ή τοποθετήθηκαν στις επόμενες περιοχές προτίμησης.

Το ποτήρι ξεχείλισε για τους μαθητές, τους γονείς και τους δασκάλους. Το Υπουργείο Παιδείας έχει μετατραπεί σε εργαστήρι υψηλής μαγειρικής τέχνης κι εγκληματικών πειραματισμών.

Απαιτούμε από τη Διεύθυνση της Ειδικής Αγωγής την άμεση ανάκληση κι επανασύνταξη των πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών για την παράλληλη στήριξη.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παρέμβουν άμεσα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, τόσο για τις μειωμένες παράλληλες στηρίξεις που εγκρίθηκαν, όσο και για τη μη στελέχωσή τους από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής, ενώ αυτοί είναι διαθέσιμοι.

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ και τους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να παρέμβουν άμεσα στο Υπουργείο καθότι αν ισχύσει αυτή η παρανομία οι πίνακες των αναπληρωτών γίνονται κουρελόχαρτο και το Υπουργείο εφεξής θα κάνει επιλεκτικές προσλήψεις.

(αναδημοσίευση από το satea.gr)

Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2011

Πρόσληψη αναπληρωτών Δασκάλων και Νηπιαγωγών ΕΑΕ 2011-2012

Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών ΕΑΕ για το σχολικό έτος 2011 - 2012.


(ανοίξτε κανονικά και το αρχείο, τα ονόματα βρίσκονται μέσα).

Κινητοποίηση διαμαρτυρίας των ΑμεΑ της Αττικής

Εκκληση προς τα άτομα με αναπηρία του νομού Αττικής και τις οικογένειές τους να δώσουν βροντερό “παρών” στην κινητοποίηση - παράσταση διαμαρτυρίας που έχει προγραμματιστεί για την Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011 (υπουργείο οικονομικών, ώρα 10 το πρωί) απευθύνει η Εθνική Συνομοσπονδία ΑμεΑ, επισημαίνοντας ότι η ασκούμενη κυβερνητική πολιτική αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης “έχει πλέον γονατίσει τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους”.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
εδώ.

Τελεσίγραφο μηδενικής ανοχής των κωφών

Περίπου 500 κωφοί και βαρήκοοι από κάθε περιοχή του λεκανοπεδίου κατέκλυσαν τον εμπρόσθιο χώρο του υπουργείου Οικονομικών διαδηλώνοντας την μηδενική ανοχή τους στην απόφαση “σφαγής” του πανελλαδικού προγράμματος διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.


Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2011

Να δημοσιοποιηθούν τώρα όλα τα στοιχεία για τα μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής

Το Υπουργείο Παιδείας αρέσκεται στο να μιλά για ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ. Μετά το σκάνδαλο των μεταπτυχιακών-μαϊμού που φανερώθηκε με τις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης το αμέσως προηγούμενο διάστημα, θα περίμενε κανείς πως το Υπουργείο θα ήταν πιο ευαίσθητο σε τέτοια ζητήματα.

Παρόλα αυτά, οι πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής εξακολουθούν να γεμίζουν με μεταπτυχιακούς τίτλους, για τους οποίους δεν αναγράφεται καν το πότε αποκτήθηκαν!

Η «εισβολή των μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής» στους πίνακες αναπληρωτών έχει ως αποτελέσμα να χάνουν τη θέση τους στον πίνακα άνθρωποι που έχουν από 10 μέχρι και….80 μήνες προϋπηρεσία (!) στην Ειδική Αγωγή αφού στους κλάδους μας ισχύει η απαράδεκτη πρωτοτυπία του ν.3699/2008 να προηγείται όποιος έχει διδακτορικό/μεταπτυχιακό τίτλο στην Ειδική Αγωγή ακόμα και αν έχει μηδενική προϋπηρεσία!! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι η «βιομηχανία μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής» ανθεί σε Ελλάδα, Βουλγαρία κ.ο.κ.

Αλήθεια όμως, πόσα από τα μεταπτυχιακά του εξωτερικού έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ και πότε;

Πόσα από τα μεταπτυχιακά του εσωτερικού περιλαμβάνται στο ΦΕΚ Ίδρυσης, Οργάνωσης και Λειτουργίας του αντίστοιχου Πανεπιστημιακού Τμήματος/Σχολής για να είναι έγκυρα;

Απαιτούμε δίκαιες και καθαρές λύσεις!

Γι’ αυτό ζητάμε:

  • Να δώσει στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας τα στοιχεία για τους μεταπτυχιακούς τίτλους Ειδικής Αγωγής και να μην υπεκφεύγει μιλώντας για προσωπικά δεδομένα. Δηλαδή ο βαθμός και η ημερομηνία κτήσης του βασικού πτυχίου μας δεν είναι προσωπικό δεδομένο και γράφεται στους πίνακες αναπληρωτών, αλλά ο βαθμός και η ημερομηνία κτήσης του μεταπτυχιακού είναι;

  • Να παρέμβουν οι αιρετοί του κλάδου για να δοθούν στη δημοσιότητα όλοι οι τίτλοι των μεταπτυχιακών σπουδών έτσι ώστε να γνωρίζουμε αν είναι συναφείς με το αντικείμενο της Ειδικής Αγωγής. Να ανακοινωθεί το Πανεπιστημιακό Τμήμα από το οποίο προέρχονται και το πότε αναγνωρίστηκαν από τον ΔΟΑΤΑΠ αν είναι πτυχία του εξωτερικού.

  • Εξακολουθούμε να ζητάμε «καθαρούς» πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία.

ΟΧΙ στους διπλοεγγεγραμμένους αναπληρωτές (και στην ειδική, και στη γενική αγωγή).

ΟΧΙ στην πριμοδότηση των σεμιναρίων, μεταπτυχιακών, διδακτορικών εις βάρος της προϋπηρεσίας.

ΝΑΙ στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας για όλους τους εκπαιδευτικούς στον κλάδο τους και μόνο.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

(πηγή: www.satea.gr)


Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2011

Αιτήσεις για δωρεάν παρακολούθηση ημερήσιου προγράμματος στη ΧΛΟΗ

Το Κέντρο Διημέρευσης - Ημερήσιας φροντίδας ΧΛΟΗ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013» με την συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Ταμείου, προσφέρει την δυνατότητα παροχής των υπηρεσιών του σε 30 παιδιά και νέους με νοητική υστέρηση και αναπτυξιακές ανεπάρκειες.

Η παρακολούθηση του ημερήσιου προγράμματος εκ μέρους των ωφελουμένων θα είναι δωρεάν. Η διάρκεια του προγράμματος είναι από τον Σεπτέμβριο του 2011 έως τον Δεκέμβριο του 2012.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων εκ μέρους των ενδιαφερομένων λήγει στις 20 Σεπτεμβρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται μπορείτε να απευθυνθείτε στα τηλέφωνα 2108081190, 6944765989 ή στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση info@xloi.gr.

Από την Διεύθυνση
Κώστας Αντάρας

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το "Χλόη" από τον Οδηγό Υπηρεσιών "Προνόησε" στη σελίδα:
http://noesi.gr/pronoise/xloi

(πηγή: νόηση.gr)

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα "Friends' Play"

Για την υποστήριξη του μοντέλου «friends' play» διοργανώνεται ειδική εκπαίδευση που απευθύνεται στους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, παιδοψυχιάτρους, ψυχολόγους, λογοπεδικούς, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς παιδαγωγούς…
Στόχος της εκπαίδευσης είναι να δοθούν τα παιχνίδια, οι δραστηριότητες και οι ασκήσεις στους ειδικούς, ώστε να αποτελέσουν εργαλεία παρέμβασης στην εκπαίδευση και αποκατάσταση των δυσκολιών των παιδιών που παρακολουθούν με σύνδρομο Asperger η με άλλες διαταραχές.

Ημερομηνίες διεξαγωγής
- Σάββατο και Κυριακή 17-18 Σεπτεμβρίου, 2011 πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής ηλικίας
- Σάββατο και Κυριακή 15-16 Οκτωβρίου 2011 πρόγραμμα για παιδιά δημοτικού
- Σάββατο και Κυριακή 12-13 Νοεμβρίου 2011 πρόγραμμα για εφήβους

Χώρος υλοποίησης: Πολυχώρος Spring People, Αγαθάρχου 12, Ψυρρή, 2ος όροφος, μετρό Μοναστηράκι

Δηλώσεις συμμετοχής έως 10-9-2011

Πηγή:
specialeducation.gr

Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011

Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε...


Τους "ΑΕΡΙΚΑ" μπορεί να τους έχετε ακουστά.
Οι ίδιοι αυτο-περιγράφονται ως "μουσικό συγκρότημα ατόμων με ειδικές ανάγκες".

Η παρέα αυτή αποτελείται από πολύ καλούς μουσικούς, έχουν ήδη κυκλοφορήσει τον πρώτο τους δίσκο και ετοιμάζονται για τον δεύτερο. Τα έσοδα πηγαίνουν σε ίδρυμα, για τη βελτίωση των συνθηκών των παιδιών που διαμένουν εκεί.

Δείτε τι λένε οι ίδιοι:
"Όταν πριν από περίπου δεκαπέντε χρόνια ξεκινούσε η περιπέτεια των "Αερικών" κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πόσο μακρύς θα ήταν ο δρόμος. Εννιά παιδία με "ειδικές ανάγκες" κι ένας εκπαιδευτής, στα διαλείμματα και στα κενά των προγραμμάτων του Ιδρύματος "Η Θεοτόκος", με αυτοσχέδιες μικροφωνικές, παλιούς ενισχυτές και όργανα, συναντιόνταν μουσικά επειδή ήθελαν να πιστεύουν στο δικαίωμα για το όνειρο.
Αυτισμός, Σύνδρομο Down, μαθησιακές δυσκολίες, όροι επιστημονικοί, έμειναν προσεκτικά κλειδωμένοι στα ντουλάπια των ειδικών. Η μουσική, τα τραγούδια και η ονειροπώληση ενός κόσμου διαφορετικού, όπου όλοι έχουν θέση ανεξάρτητα από τη διαφορετικότητα τους, η κιθάρα, η λύρα, το μπουζούκι και τα κρουστά έγιναν όπλα. Το σύνθημα ήταν απλώς πως
"όλοι μπορούν". Και σε πείσμα όσων δεν πίστεψαν ότι στη ζωή όλα είναι δυνατά, πως η απόσταση της πραγματικότητας από το όνειρο είναι πολύ μικρή, τα "Αερικά" ξέφυγαν από τα στενά όρια του Ιδρύματος.
Πάνω από 100 συναυλίες σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό, χώρις τη βοήθεια κανενός φορέα, άρχισαν να χτίζουν γέφυρες. Γέφυρες ανάμεσα στους λίγους και τους πολλούς, τους "φυσιολογικούς" και τους διαφορετικούς, τις μειονότητες και την πλειοψηφία. Αυτή την πλειοψηφία, που ίσως να αποτελείται από πολλές μειονότητες.

Τα Αερικά έχουν ήδη ένα δίσκο, με δικά τους τραγούδια και μερικές διασκευές, στον οποίο συμμετείχαν οι Αλκίνοος Ιωαννίδης, Βασίλης Λέκκας, Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Γιάννης Σπάθας, Θανάσης Σοφράς, Χρήστος Νικολόπουλος και ο Χάρης Λαμπράκης. Τους ευχαριστούμε όλους όπως επίσης και το Γρηγόρη Φαληρέα για την παραγωγή του CD.
Αυτή τη στιγμή με νέο υλικό προσπαθούμε να υλοποιήσουμε τη δεύτερη δισκογραφική δουλειά μας."
(από το επίσημο site του συγκροτήματος)

Ο Κώστας, η Λίζα, ο Παναγιώτης, η Ειρήνη, ο Γιάννης, ο Γιώργος και ο Βαγγέλης, με την τρυφερή, αμέριστη καθοδήγηση και σημαντικότατη προσφορά των καθηγητών τους, των Ρουμπίνης Ανδρεάκου και Κώστα Αντάρα, "γέφυρες χτίζουν, φράγματα γκρεμίζουν", όσο "διαφορετικοί" κι αν είναι. Γιατί, στο τέλος της μέρας, ό,τι μένει ανικανοποίητο σε όλους μας ανεξαιρέτως είναι οι κρυφές μας ειδικές ανάγκες....Και σ'αυτό, όσο κι αν δε θέλουμε ή δε μπορούμε να το παρεδεχτούμε, είμαστε τρομακτικά ίδιοι.

Περισσότερες πληροφορίες για τους ΑΕΡΙΚΑ και τα νέα τους, επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα τους, http://www.aerika.gr/. Μπορείτε, ακόμη, να τους βρείτε και στο Facebook, εδώ (κλικ!).


Πινόκιο - Η αλήθεια κάτω από τη μύτη μας


Ο Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων και η αστική μη κερδοσκοπική θεατρική εταιρεία Μυθωδία, συνδιοργανώνουν τη θεατρική παράσταση "Πινόκιο - Η αλήθεια κάτω από τη μύτη μας". Όλα τα έσοδα των παραστάσεων θα διατεθούν στην Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων και ειδικότερα στο Παράρτημα Πειραιά για την ενίσχυση του Προγράμματος ίδρυσης Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά και νέους με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος. Συντελεστές και ηθοποιοί συμμετέχουν αφιλοκερδώς για την υλοποίηση της θεατρικής παράστασης υποστηρίζοντας την προσπάθεια του Παραρτήματος Πειραιά.

Προπώληση εισιτηρίων
TICKET HOUR: www.tickethour.com
METROPOLIS:
Αθήνα: Πανεπιστημίου 54
Χαλάνδρι: Πλάτωνος 1
Μαρούσι, The Mall Athens

Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2011

Προσαρμογή στο Σχολείο

Με την έλευση του Σεπτέμβρη, αρχίζει και το άγχος πολλών γονέων σχετικά με την έναρξη του Σχολείου, είτε τα παιδιά τους πηγαίνουν για πρώτη φορά είτε όχι.

Το άγχος της προσαρμογής του παιδιού, μετά από 2 1/2 μήνες ξενοιασιάς, θάλασσας και παιχνιδιού, είναι ο κυριότερος στρεσογόνος παράγοντας για την ψυχολογία ενός γονέα, και κυρίως ενός νέου γονέα.

Πολλοί συνάδελφοι έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα, και ανά το διαδίκτυο υπάρχουν δεκάδες άρθρα με διάφορα βήματα διαχείρισης, ωστόσο μετά από αρκετή μελέτη επέλεξα τον Οδηγό Σχολικής Ετοιμότητας, του Δρος Δημήτρη Δημητρίου και της Δρος Βάσως Παπαβασιλείου.

Για να πλοηγηθείτε, κάντε κλικ εδώ: "Προετοιμασία για το Σχολείο".

satea.gr


Η πρώτη ιστοσελίδα που "παντρεύει" τους δύο Συλλόγους Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας και Μακεδονίας είναι πλέον γεγονός!

Ενημερωθείτε για διάφορες εξελίξεις στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και για Παρεμβάσεις, Κινητοποιήσεις και Συνελεύσεις των Συλλόγων, μέσω της ιστοσελίδας.

Βιωματικό Σεμινάριο από την Π.Ε.Ε.Π.

H Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών (Π.Ε.Ε.Π.) σε συνεργασία με το Φ.Σ. Βοήθεια Ζωής προς το Ειδικό Παιδί – Άτομο Βορείου Ελλάδας διοργανώνει βιωματικό σεμινάριο με θέμα:

“Η ρυθμική και μουσικοκινητική εκπαίδευση δίαυλος μάθησης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες”

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί από τον Καθηγητή Ειδικής Αγωγής - Ρυθμικής - Μουσικοκινητικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης, Dr. Antonio Sommer. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, σε χώρο που θα προσδιριστεί με νεότερη ανακοίνωση. Απευθύνεται κυρίως σε ειδικούς παιδαγωγούς όλων των βαθμίδων και σε εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής με ειδίκευση στην ειδική αγωγή. Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν έως 50 άτομα.

Η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι δωρεάν. Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Πληροφορίες - εγγραφές: unionpeep@yahoo.gr, Τηλ. 6976176010 & 6977724933


3ο Συνέδριο - Φεστιβάλ "Σκέψη & Πράξη"


ΕΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ, ΠΕΣ ΤΟ ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ!


Στις 28 Αυγούστου ανοίγουμε τις πόρτες μας, πόρτες διάπλατες, φτιαγμένες για όλους! τι είναι πλούτος για σένα? ο υλικός η ο αυλος. η δύναμη της έκφρασης , η δημιουργική επικοινωνία και το μοίρασμα στο επίκαιρο! από τις 28 έως και τις 10 Σεπτέμβρη, από τις 5 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυφέρε μας ότι θες! πες μας την γνώμη σου για τον πλούτο! πεστο με μια ζωγραφιά, μια φωτογραφία, ένα ρούχο, ένα βιτρό, ένα κόσμημα , ένα ποίημα, πεστο όπως θέλεις! εμείς θα είμαστε εδώ να το τοποθετήσουμε στον χώρο της έκθεσης και να το μοιραστούμε με όλους έως τέλη Σεπτέμβρη στον εκθεσιακό χώρο που διαμορφώσαμε για εσένα. Η συμμετοχή μας, η έκφραση μας ο απλός αυτός τρόπος να γνωριστούμε, είναι μια ιδέα που θα μας ανοίξει δημιουργικούς δρόμους. Μπορεί να μην είμαστε τελικά όλοι τόσο διαφορετικοί, μπορεί και να είμαστε, σημασία έχει ότι υπάρχει ένας χώρος ελεύθερα να φέρουμε, να δημιουργήσουμε και να μοιραστούμε την άποψη μας! δεν υπάρχουν όρια, ούτε κανόνες.


Περισσότερες πληροφορίες:


festival3dg@gmail.com, 2294097431, festival3dg.wordpress.com.


*Προλαβαίνετε ακόμη :)))

Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2011

Προσωρινοί Πίνακες Αναπληρωτών ΕΑΕ 2011-2012

Αναρτήθηκαν χθες στο http://e-aitisi.sch.gr/ οι προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών δασκάλων - νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΠΕ 61, ΠΕ 71) για το σχολικό έτος 2011-2012.

Καλές τοποθετήσεις σε όλους τους συναδέλφους :)